יֵשׁוּעַ המשיח
תולדות:
רשימת יוחסין:
אירועים שקדמו לידתו:
המלאך גבריאל מופיע למרים בנצרת:
מרים מבקרת אצל אלישבע:
מרים מהללת את אלוהים:
מלאך מופיע ליוסף בנצרת:
לידתו בבית לחם:
מלאכים מופיעים לרועי צאן באיזור בית לחם:
חכמים מן המזרח באים לבית לחם:
ישוע נמול:
מבאים את התינוק לבית המקדש:
בורחים למצריים וחוזרים:
הנער ישוע בבית המקדש:
נטבל בירדן ע״י יוחנן:
נסיון במדבר יהודה:
יוחנן מעיד עליו:
יוחנן מעיד עליו פעם שנייה, בבית הערבה:
תלמידים הולכים אחרי:
הנס הראשון, בקנה שבגליל:
מגרש את מחלפי הכספים מבית המקדש:
נקדימון בא אליו:
תלמידיו מטבילים כמה אנשים:
חוזר לגליל:
בא לשכם, מלמד את האשה השומרונית:
מלמד בגליל:
מרפא בן איש הממשל בכפר נחום:
תושבי נצרת דוחים אותו, עובר לגור בכפר נחום:
בוחר בכיפא, אנדרי, יעקב ויוחנן; נס לכידת הדגים (בכפר נחום):
מלמד בגליל:
מגרש רוח טמאה בכפר נחום:
מרפא את חמתו של כיפא:
מרפא מצורע בגליל:
מרפא איש משותק:
קורא למתי ללכת אחריו:
קטיפת שיבולים בשבת:
מרפא איש בעל יד יבשה:
עובר מכפר נחום לים כנרת, שם מרפא רבים:
עולה להר וקורא שניים עזר תלמידים:
נותן ״דרשה על ההר״:
מרפא את נער שר המאה:
מקים לתחייה את בן אלמנה בנעים:
מקבל מסר מאת יוחנן המטביל:
גוער בחוסר האמונה של ערים באיזור כפר נחום:
נמשח ע״י אישה חוטאת בכפר נחום:
מבשר בערי הגליל:
מרפא איש אחוז שדים, וגוער בסופרים ופרושים:
משיב לסופרים ופרושים שדורשים ממנו אות:
גוער בפרושים וצבועים:
דברי הזהר והדרכה לתלמידיו:
משל התאנה הבלתי פוריה:
משל הזורע:
משל על החטים והעשבים הרעים ולימודים אחרים:
עובר לצד השני של הכנרת ומשקיט את הסערה:
נס החזירים:
חוזר לכפר נחום:
אוכל עם מוכסים וחוטאים, ומדבר על צום (בכפר נחום):
מקים לתחייה את בת יאיר ומרפא אישה מזבת דם:
מרפא שני עיוורים ומגרש שד מאיש אילם:
חוזר לנצרת:
מלמד ומבשר בערים וכפרים בגליל:
מלמד את תלמידיו, נותן להם סמכות לרפא מחלות ולגרש שדים:
הורדוס (אנטיפס) בטעות חושב שהוא יוחנן אשר ערף את ראשו:
השליחים הוזרים, הוא פורש למדבר באיזור הכנרת, המונים מחפשים אותו שם, הוא מאכיל 5000:
הולך על המים:
מלמד בבית הכנסת בכפר נחום:
תלמידים רבים נסוגים ממנו:
מצדיק את תלמידיו האוכלים בלי לטול את ידיהם:
מרפא את בת האישה הכנענית (באיזור צור וצידון):
מרפא איש חרש, באיזור עשר הערים:
מאכיל מעל 4000 איש:
מסרב לתת לפרושים אות (באיזור מגדל):
מזהיר את תלמידיו מפני שאור הפרושים:
מרפא איש עיוור (בבית צידא):
מדבר על מותו ותחייתו:
לובש הדר:
מרפא איש אחוז שדים:
מדבר שנית על מותו ותחייתו:
נס מס מחצית השקל לבית המקדש בפה הדג:
גועב בגאוות תלמידיו:
גוער בתלמידיו על אי-סובלנות:
הולך לירושלים בחג הסוכות, עובר דרך שומרון:
שולח 72 תלמידים:
מרפא עשרה מצורעים:
מלמד בירושלים בחג הסוכות:
משל השומרוני הטוב:
שבעים ושניים התלמידים חוזרים אליו:
מלמד בבית עניה בביתם של מרתא, מרים ואלעזר:
מלמד את תלמידיו להתפלל:
מרפא איש עיוור; הנרפא מנודה בשל אמונתו בישוע:
מלמד את העם (בירושלים):
מלמד בבית המקדש בחג החנוכה:
שוהה מעבר לירדן בזמן שאלעזר מת:
חוזר לבית עניה ומקים את אלעזר לתחייה:
עקב מזימתו של קיפא נגדו, הוא בורח לעיר אפריים במדבר:
הולך לירשלים ובדרך מרפא חולים רבים ומלמד:
סועד אצל אחד מראשי הפרושים:
מלמד המון בנושא דרישות התלמידות:
משלים השה האובד, המטבע שאבד, הבן האובד והסוכן הבלתי ישר:
גועב בפרושים על צביעותם:
משל האיש העשיר ואלעזר:
מלמד את לתלמידיו על עברות וענבה:
מלמד פרושים אודות בוא מלכות אלוהים:
משל האמנה והשופט, ומשל הפרוש והמוכס שמתפללים:
מפרש את התורה בענין גרושין:
מברך את הלידים:
נשאל כיצד להשיג חיי עולם:
משל הפועלים שנשכרו לעבוד בכרם:
מדבר פעם שלישית על מותו ותחייתו:
אם בני זבדי מבקשת טובה עבור בניה:
מרפא שני עיוורים ליד יריחו:
מבקר אצל זכי:
משל עשרת המנים:
הולך לבית עניה שישה ימים לפני חג הפסח:
נכנס לירושלים, מקבלים את פניו בשמחה ובתשואות:
נכנס לבית המקדש:
מגרש את אלה שמוכרים בבית המקדש:
מרפא חולים בבית המקדש:
מלמד יום יום בבית המקדש:
מייבש עץ תאנה:
משל שני בנים:
משל בעל הכרם והחוכרים:
משל על מלך שערך חתונה:
משיב לשאלה בעניין מס לקיסר:
נשאל ע״י צדוקים בעניין תחיית המתים:
בעל תורה שואל אותו מהי המצווה הגדולה:
מחשף את צביעות סופרים ופרושים:
מאשר את נבואת ישעיה שהעם לא יאמינו כשיבוא המשיח:
מנבא את חורבן בית המקדש וירושלים:
מקונן על ירושלים:
משל עשר הבתולות ומשל כיכרי הכסף:
מתאר את שיתרחש ביום הדין:
נמשח בבושם יקר בבית עניה:
אוכל את סעודת הפסח עם תלמידיו:
רוחץ את רגלי התלמידים:
מנבא שאחד מהתלמידים יסגיר אותו:
אומר שיהודה איש-קריות יסגיר אותו:
מלמד את תלמידיו, מנחם אותם ומבטיח להם את רוח הקודש:
מתפלל עבור התלמידים שם ועבור כל אלה שיאמינו אחר כך:
נמסר ונעצר בגת שמנים:
יוצא עם התלמידים לגת שמנים:
נשפט ע״י קיפא:
משפטו בסנהדרין:
נשלח ע״י הסנהדרין לפונטיוס פילטוס:
נשלח אל הורדוס אנטיפס:
נשפט ע״י פילטוס:
חיילים מתלוצצים בו:
מובילים אותו להצלב:
נצלב מחוץ לירושלים:
הורד מן הצלב ונקבר:
קם לתחייה:
כיפא רואה אותו חי:
מופיע לשני תלמידים בדרך לכפר עמאוס:
מופיע לתלמידים כאשר תומא לא נמצא:
מופיע לתלמידים ותומא אתם:
מופיע לתלמידים ליד הכנרת:
מופיע לשליחים וליותר מחמש מאות תלמידים:
מופיע ליעקב וגם לשליחים:
עולה לשמים:
מופיע לשאול בדרך לדמשק:
מופיע ליוחנן באי פטמוס:
מבחר עובדות אודות:
אחים (פיזיים):
אחיות:
היה עם בני ישראל במדבר:
מקומות לא ממוינים:
אהבתו:
אלוהותו:
כה׳:
אדון הכבוד:
ה׳ צדקנו:
ה׳ מעל כל:
ה׳ הראשון והאחרון:
שווה לה׳:
ה׳ צבאות:
ה׳:
ה׳ רועה הצאן:
ה׳ למענו נברא הכל:
ה׳ מלאך הברית:
פונים אליו כה׳:
בורא ואלוהי הנצח:
אל גיבור:
אלוהינו הגדול ומושיענו:
אל מעל הכל:
אל שופט:
עמנואל:
מלך המלכים ואדון האשונים:
הקדוש:
האדון מן השמים:
אדון השבת:
אדון על הכל:
בן אלוהים:
בן יחיד של האב:
דמו נקרא דמו של אלוהים:
אחד עם האב:
יחד עם האב שולח את הרוח:
שווה עם האב:
בורא הכל:
הכל קיים בו:
הקדושים שבתנ״ך העידו עליו:
מקומות לא ממוינים אודות אלוהותו:
בלתי משתנה:
בן האדם:
בן האלוהים:
בשמו:
אמונה:
חיים:
ישועה:
להטביל:
מחוללים נסים:
מכריזים:
קוראים בשמו:
תפילה:
דברים שהוא גילה מראש:
אודות אלעזר:
אודות מותו ולחייתו:
אודות מלכותו:
אודות שמעון כיפא:
המאמינו יירדפו:
חורבן ירושלים והמקדש:
חורבן כפר נחום:
יבוא משפט:
יידחה ע״י העם:
יסגירו אותו:
יסופר שהאישה משחה את ראשו:
עלייתו השמייה:
צליבתו:
צרור המשיח:
תלמידיו יעזבו אותו:
דוגמה לנו:
דחו אותו:
הבורא:
הובטח בנבואות:
נבואות אודות בואו:
נבואות אודות תפארתו וגבורתו בעתיד:
הכל יודע:
הכל יכול:
התגלמותו:
יחסו לאב:
כהונתו:
אינו זקוק לקרבן עבור עצמו:
הקריב את עצמו:
הקריב רק פעם אחת:
השיג פדות עולמים עבורנו:
חש עמנו את חולשותינו:
טהור ומושלם:
יושב על כיסו:
כהונתו בלתי משתנית:
כיפר על חטאי העם:
מברך:
מוקדש לתפקיד בשבועה:
מסומל ע״י אהרון ובניו:
מסומל ע״י מלכיצדק:
מעודד אותנו לדעת שהוא מזדהה עמנו:
מפגיע:
נאמן:
נכנס לשמים:
נעלה יותר מאהרון והכוהנים הלוויים:
נקרא ונמנה ע״י אלוהים:
על דברתי מלכצדק:
קרבנן נעלה על כל קרבנות אחרים:
מורה:
מושיע:
מותו:
מותו, בהתנדבות:
מותו, מטרה:
מלך:
מלכותו, טיבה:
מלכותו, נבואות אודות עולמיותה:
מלכותו, עוד נבואות:
מלכותו, תפישות מוטעות:
מעלותיו:
מרומם:
משיח:
מזמורים משיחיים:
קטעים אחרים אודות משיחיותו:
משליו:
איש שיוצא למסע:
בעל הכרם והחוכרים:
גרגיר החרדל:
האוצר הטמון:
האיש העשיר ואלעזר:
האלמנה והשופט:
הבן האובד ואחיו:
הגפן:
הזורע:
הזרע הגדל:
החבר שבא בחצות:
החטים והעשבים הרעים:
הכסיל העשיר:
המטבע שאבד:
הסוכן הבלתי ישר:
הסעודה הגדולה:
העבד שלֹא רצה למחול:
הפועלים שנשכרו לעבוד בכרם:
הפרוש והמוכס:
הרועה הטוב:
הרשת שהושלכה לים:
השאור בקמח:
השה האובד:
השומרוני הטוב:
התאנה הבלתי פוריה:
חתונת בן המלך:
יסוד איתן ויסוד רעוע:
ככרי הכדף:
מרגלית יקרת הערך:
עבדים מחכים לאדונם:
עץ התאנה:
עשר הבתולות:
עשרת המנים:
שני בעלי חוב:
שני הבנים:
משתחווים לו:
מתווך, מסומל:
ע״י משה:
ע״י אהרון:
נביא:
אלוהים יעניש את אלה שדוחים אותו:
אלוהים מצווה שנקשיב לו:
בעל חכמה רבה:
הכריז שדבריו הם דברי האב:
מגלה את אלוהים:
מלמד בענוה:
מנבאים שהוא יבוא כנביא:
נאמן:
ניבא דברים שיקרו בעתיד:
נמשח ברוח הקודש:
רב גבורה במעש ובאומר:
נמיכות רוחו:
נמצא בכל מקום:
נסיונותיו:
נסים שחולל:
הופך מים ליין:
מרפא בן של איש הממשל:
לכידת דגים, ראשונה:
ריפוי בבית הכנס של איש אחוז שד:
ריפוי חמתו של שמעון כיפא:
ריפוי חולים בגליל:
נסים בירושלים:
טיהור מצורע:
ריפוי איש משותק:
ריפוי חולה על־יד בריכת בית חסדא:
ריפוי יד יבשה:
ריפוי המונים מיהודה, ירושלים, צור וצידון:
ריפוי נער של שר מאה:
ריפוי אנשים אחוזי שדים:
בן אלמנה בנעים הוקם לתחייה:
נסי ריפוי בגליל:
ריפוי איש אחוז שדים:
משקיט שערה בים כנרת:
ריפוי חולים גינוסר:
ריפוי אחוזי שדים בארץ הגדרים (גרשיים):
בת יאיר הוקמה לתחייה:
ריפוי אישה מזבת דם:
ריפוי שני עיוורים:
גירוש שד וריפוי איש חרש:
האכלת מעל 5000 איש:
ריפוי חולים בגליל:
הליכה על פני המים:
ריפוי בת אישה כנענית:
ריפוי פסחים, נכים, עיוורים, אילמים וחולים אחרים:
האכלת מעל 4000 איש:
ריפוי אדם חרש ואילם:
ריפוי איש עיוור:
ריפוי נער אחוז שד:
מטבע בפה דג:
ריפוי עשרה מצורעים:
ריפוי איש שנולד עיוור:
אלעזר הוקם לתחייה:
ריפוי בעלת המום:
ריפוי איש שגופו תפוח ממים:
ריפוי שני עיוורים ליד יריחו:
ייבוש עץ תאנה בנס:
ריפוי אוזן מלכוס עבד הכוהן הגדול:
לכידת דגים בנס פעם שנייה:
נסים שלא תוארו בפרטים:
תחייתו מן המתים:
לא מוכר ע״י תלמידיו אחרי תחייתו:
מופיע ונעלם:
פתח את לבבות התלמידים להבין:
עלייתו השמיימה:
נצחיותו:
סבלותיו:
נבואות אודות:
סמכותו לסלוח חטאים:
עלייתו השמיימה:
ענוותו:
ציותו:
קדושתו:
קיבלו אותו:
דוגמאות ספציפיות:
מתי:
שמעון כיפא ותלמידים אחרים:
זכי:
פיליפוס:
נתנאל:
שלושת אלפים איש ביום השבועות:
הסריס האתיופי:
קיומו לפני הבריאה:
קנאותו:
רועה, ישוע האמיתי:
בנבואה:
שר הרועים:
הטוב:
הגדול:
מכיר את צאנו:
קורא את הצאן:
מקבץ:
הולך לפניהם:
מוצא להם מרעה:
נושא אותם בחיקו:
מגן עליהם:
נותן את חייו למענם:
נותן להם חיי עולם:
סמל, דוד:
רחמיו:
שובו שנית לארץ:
שופט:
עושה משפט:
שליחותו:
שמות, תארים וכינוים:
אבי עד:
אביר יעקב:
אבן:
אבן בוחן:
אבן הפינה:
אבן חיה:
אבן מכשול:
אדון האדונים:
אדון הכבוד:
אדון הכל:
אדון השבת:
אדון לכולם:
אדון למתים ולחיים:
אדוננו ומושיענו ישוע המשיח:
אדם:
אהוב אלוהים:
אור:
אור העולם:
אור לגויים:
אור עולם:
איש מכאובות:
אל גיבור:
אל מבורך:
אל צור ישראל:
אלוהי ישראל מושיע:
אלוהי כל הארץ:
אלוהי צבאות:
אלוהים בבשר:
אלוהים:
אלוהים מושיענו:
אני הוא:
בחיר ה׳:
בכור המתים:
בן דוד:
בן האב:
בן המבורך:
בן הנגר:
בן יחיד לאלוהים:
בן עליון:
בנו אהובו של אלוהים:
ברית עם:
גבורת אלוהים:
גבר עמיתו של אלוהים:
גואל:
גיבור:
דבר אלוהים:
דבר החיים:
דבר:
דגול מרבבה:
דוד:
ה׳ אלוהי צבאות:
ה׳ גואלכם:
ה׳ גיבור מלחמה:
ה׳ עיזוז וגיבור:
ה׳ צדקנו:
ה׳ קדושכם:
האדון המשיח:
האדון ישוע המשיח:
האדון ישוע:
האדם השני:
האדם ישוע המשיח:
האור האמיתי:
האל האמיתי:
האלוהים היחיד:
האלף והתו:
האמן:
האמת:
האריה משבט יהודה:
הבכור:
הגפן האמיתית:
הדרך:
ההיה ההווה והיבוא:
החיים:
המורך הריבון היחיד:
המושיע של הגוף:
המשיח ישוע מושיענו:
המתווך בין אלוהים לבני אדם:
העד הנאמן:
העליון למלכי הארץ:
הצדיק:
הקדוש:
הראשון והאחרון:
הראשית של בריאת אלוהים:
הרועה הטוב:
הריבון היחיד:
התחייה והחיים:
זוהר כבודו של אלוהים:
זרוע ה׳:
זרע דוד:
זרע האישה:
חבצלת השרון:
חיי עולם:
חכמה:
חכמת אלוהים:
חלוץ:
חמדת כל הגוים:
חתן:
ידיד המוכסים והחוטאים:
יהוה:
יהוה צבאות:
יועץ:
ילד:
ישוע בן האלוהים:
ישוע בן יוסף:
ישוע המשיח אדוננו:
ישוע המשיח:
ישוע מנצרת מלך היהודים:
ישוע מנצרת:
ישוע:
ישועת אלוהים:
ישראל:
כוהן גדול:
כוהן:
כוכב:
כוכב הנוגה:
כוכב:
כוכב נוגה השחר:
כופר:
כפרה:
לחם החיים:
מוכיח:
מוסד:
מורה:
מושיע:
מושיענו ישוע המשיח:
מושיע העולם:
מושל בישראל:
מושל:
מחוקק:
מטע לשם:
מכונן אמונתנו ומשלימה:
מכונן ישועתנו:
מלאך:
מלאך הברית:
מלאך פניו של אלוהים:
מליץ:
מלך היהודים:
מלך הכבוד:
מלך המלכים:
מלך ישראל:
מלך:
מלך על כל הארץ:
מלך ציון:
מקדש:
מקור:
משיח:
משיח אלוהים:
משיח בחיר האלוהים:
משיח בן אלוהים:
משיח בן המבורך:
משיח גבורת אלוהים:
משיח ה׳:
משיח האדון:
משיח חכמת אלוהים:
משיח נגיד:
משיח, מלך:
משרת בקודש:
מתנת אלוהים העצומה מספר:
מתנת האלוהים:
נאמן ואמיתי:
נבחר:
נביא:
נגיד ומצוה לאומים:
נגר:
נוצרי:
נחמת ישראל:
נס עמים:
עבד אלוהים הקדוש:
עבד:
עבד מושלים:
עד:
עמנואל:
ערב:
פדות:
פלא:
צאצא דוד:
צדקה:
צור מכשול:
צור:
צלם עצמותו של אלוהים:
צמח:
צמח צדיק:
קדוש אלוהים:
קדוש ישראל:
קדוש:
קדושה:
קרן ישועה:
ראש הגוף:
ראש כל איש:
ראש פנה:
רב להושיע:
רבי:
רבי, רבוני:
רועה:
רועה הצאן הגדול:
רועה ושומר נפשינו:
רועה ישראל:
רופא:
שבט:
שה:
שה האלוהים:
שה הפסח שלנו:
שומר נפשותנו:
שופט:
שופט צדיק:
שורש דוד:
שורש ישי:
שילה:
שליח:
שמש צדקה:
שער הצאן:
שר:
שר החיים:
שר הרועים:
שר צבא ה׳:
שר שלום:
תפארת ישראל:
תקותנו:
תחייתו:
תפילותיו:
בראשית
בראשית א
בראשית פרק א
בריאת העולם ויצירת האדם
1א ברא' א 1: ב 4; מל"ב יט 15; ישע' מב 5; מד 24; מה 18; ירמ' י 12; תהל' צ 2; קב 26; משלי ח 22; יוח' א 3-1; עבר' יא 3; התג' ד 11 בְּרֵאשִׁ֖יתaGen.1.1NAפרשת בראשית: ברא' א 1 – ו 8; הפטרה: ישע' מב 5 – מב 10 בָּרָ֣א אֱלֹהִ֑יםbGen.1.1אֱלֹהִיםאלוה ברבים, ובא ברבים מאחר שאלוהים אחד הוא, אך אחדות מורכבת, ומסיבה זו באים הפעלים והתארים המתייחסים אליו בדרך כלל ביחיד אֵ֥ת הַשָּׁמַ֖יִם וְאֵ֥ת הָאָֽרֶץ׃ 2וְהָאָ֗רֶץ הָיְתָ֥הaGen.1.2הָיְתָהאולי גם במשמעות "נהייתה" א ברא' א 2: ירמ' ד 23; איוב כו 7 תֹ֨הוּ֙ וָבֹ֔הוּbGen.1.2תֹהוּ וָבֹהוּשממה וריקנות חסרת צורה, ערבוביה וחוסר סדר ב ברא' א 2: ישע' ס 2 וְחֹ֖שֶׁךְ עַל־פְּנֵ֣י ג ברא' א 2: תהל' מב 8; קד 6-5; קמח 7 תְה֑וֹםcGen.1.2תְהוֹםים קדמוני ד ברא' א 2: שפט' ג 10‡; שמ"ב כג 2; מל"ב ב 16; ישע' יא 2; מ 7, 14-13; נט 19; סג 14; מיכה ב 7; ג 8 וְר֣וּחַ אֱלֹהִ֔ים ה ברא' א 2: תהל' לג 6; קד 30; איוב לג 4 מְרַחֶ֖פֶתdGen.1.2מְרַחֶפֶתמעופפת, שורה עַל־פְּנֵ֥י ו ברא' א 2: תהל' כד 2; קלו 6; כיפ"ב ג 5 הַמָּֽיִם׃ 3וַיֹּ֥אמֶר אֱלֹהִ֖ים א ברא' א 3: תהל' לג 9; קמח 5; יוח' א 5; קור"ב ד 6 יְהִ֣י א֑וֹר וַֽיְהִי־אֽוֹרaGen.1.3אוֹרשמקורו באלוהים ולא בגרמי השמים׃ 4וַיַּ֧רְא אֱלֹהִ֛ים אֶת־הָא֖וֹר א ברא' א 4: א 10, 12, 18, 21, 25, 31; טימ"א ד 4 כִּי־ט֑וֹב ב ברא' א 4: א 18; ישע' מה 7; איוב כח 10 וַיַּבְדֵּ֣לaGen.1.4יַּבְדֵּלהפריד אֱלֹהִ֔ים בֵּ֥ין הָא֖וֹר וּבֵ֥ין הַחֹֽשֶׁךְ׃ 5א ברא' א 5: ירמ' לא 35; תהל' עד 16 וַיִּקְרָ֨א אֱלֹהִ֤ים ׀ לָאוֹר֙ י֔וֹם וְלַחֹ֖שֶׁךְ קָ֣רָא לָ֑יְלָה וַֽיְהִי־עֶ֥רֶב וַֽיְהִי־בֹ֖קֶר י֥וֹם אֶחָֽד׃ פ
6וַיֹּ֣אמֶר אֱלֹהִ֔ים יְהִ֥י א ברא' א 6: א 15-14; ישע' מ 22; מד 24; ירמ' י 12; איוב לז 18; כיפ"ב ג 5 רָקִ֖יעַaGen.1.6רָקִיעַמעין משטח או תווך שקוף בְּת֣וֹךְ הַמָּ֑יִם וִיהִ֣י מַבְדִּ֔יל בֵּ֥ין מַ֖יִם לָמָֽיִם׃ 7וַיַּ֣עַשׂ אֱלֹהִים֮ אֶת־הָרָקִיעַ֒ וַיַּבְדֵּ֗ל בֵּ֤ין א ברא' א 7: ז 11; שמות כ 4; תהל' קמח 4; משלי ח 29-27 הַמַּ֨יִם֙ אֲשֶׁר֙ מִתַּ֣חַת לָרָקִ֔יעַ וּבֵ֣ין הַמַּ֔יִם אֲשֶׁ֖ר מֵעַ֣ל לָרָקִ֑יעַ ב ברא' א 7: א 9, 11, 15, 24, 30 וַֽיְהִי־כֵֽן׃ 8וַיִּקְרָ֧א אֱלֹהִ֛ים לָֽרָקִ֖יעַ א ברא' א 8: איוב ט 8 שָׁמָ֑יִם וַֽיְהִי־עֶ֥רֶב וַֽיְהִי־בֹ֖קֶר י֥וֹם שֵׁנִֽי׃ פ
9וַיֹּ֣אמֶר אֱלֹהִ֗ים יִקָּו֨וּaGen.1.9יִקָּווּייאספו הַמַּ֜יִם מִתַּ֤חַת הַשָּׁמַ֨יִם֙ א ברא' א 9: ירמ' ה 22; תהל' קד 9-5; איוב לח 8 אֶל־מָק֣וֹם אֶחָ֔ד וְתֵרָאֶ֖ה ב ברא' א 9: תהל' כד 2-1; כיפ"ב ג 5 הַיַּבָּשָׁ֑ה ג ברא' א 9: א 7‡ וַֽיְהִי־כֵֽן׃ 10וַיִּקְרָ֨א אֱלֹהִ֤ים ׀ לַיַּבָּשָׁה֙ אֶ֔רֶץ א ברא' א 10: תהל' לג 7; צה 5; קמו 6 וּלְמִקְוֵ֥ה הַמַּ֖יִםaGen.1.10מִקְוֵה הַמַּיִםמקום שאליו נקוו המים ונאספו, ים או אגם קָרָ֣א ב ברא' א 10: תהל' צה 5; קמו 6 יַמִּ֑ים ג ברא' א 10: א 4‡ וַיַּ֥רְא אֱלֹהִ֖ים כִּי־טֽוֹב׃ 11וַיֹּ֣אמֶר אֱלֹהִ֗ים א ברא' א 11: תהל' קד 14; עבר' ו 7 תַּֽדְשֵׁ֤אaGen.1.11תַּדְשֵׁאתצמיח הָאָ֨רֶץ֙ דֶּ֔שֶׁאbGen.1.11דֶּשֶׁאשם כולל לצמחייה עֵ֚שֶׂב מַזְרִ֣יעַ ב ברא' א 11: קור"א טו 38 זֶ֔רַעcGen.1.11מַזְרִיעַ זֶרַעעושה זרע עֵ֣ץ ג ברא' א 11: לוקס ו 44 פְּרִ֞י עֹ֤שֶׂה פְּרִי֙ ד ברא' א 11: א 12, 21, 25-24; ו 20; ז 14; ויק' יא 14, 19, 22; דבר' יד 13, 18; קור"א טו 39 לְמִינ֔וֹdGen.1.11לְמִינוֹעל כל סוגיו אֲשֶׁ֥ר זַרְעוֹ־ב֖וֹ עַל־הָאָ֑רֶץ ה ברא' א 11: א 7‡ וַֽיְהִי־כֵֽן׃ 12וַתּוֹצֵ֨א הָאָ֜רֶץ דֶּ֠שֶׁא עֵ֣שֶׂב מַזְרִ֤יעַ זֶ֨רַע֙ א ברא' א 12: א 11‡ לְמִינֵ֔הוּ וְעֵ֧ץ עֹֽשֶׂה־פְּרִ֛י אֲשֶׁ֥ר זַרְעוֹ־ב֖וֹ לְמִינֵ֑הוּ ב ברא' א 12: א 4‡ וַיַּ֥רְא אֱלֹהִ֖ים כִּי־טֽוֹב׃ 13וַֽיְהִי־עֶ֥רֶב וַֽיְהִי־בֹ֖קֶר י֥וֹם שְׁלִישִֽׁי׃ פ
14וַיֹּ֣אמֶר אֱלֹהִ֗ים א ברא' א 14: דבר' ד 19; ישע' מ 26; ירמ' לא 35; תהל' עד 16; קלו 7 יְהִ֤י מְאֹרֹת֙aGen.1.14מְאֹרֹתמקורות אור ב ברא' א 14: א 7-6‡ בִּרְקִ֣יעַ הַשָּׁמַ֔יִם לְהַבְדִּ֕יל בֵּ֥ין הַיּ֖וֹם וּבֵ֣ין הַלָּ֑יְלָה וְהָי֤וּ ג ברא' א 14: ירמ' י 2 לְאֹתֹת֙bGen.1.14לְאֹתֹתלסימנים ד ברא' א 14: ירמ' לג 20, 25; תהל' קד 19 וּלְמ֣וֹעֲדִ֔ים וּלְיָמִ֖ים וְשָׁנִֽיםcGen.1.14לְיָמִים וְשָׁנִיםלחישוב הימים והשנים׃ 15וְהָי֤וּ לִמְאוֹרֹת֙ בִּרְקִ֣יעַ הַשָּׁמַ֔יִם לְהָאִ֖יר עַל־הָאָ֑רֶץ א ברא' א 15: א 7‡ וַֽיְהִי־כֵֽן׃ 16וַיַּ֣עַשׂ אֱלֹהִ֔ים אֶת־שְׁנֵ֥י א ברא' א 16: תהל' ח 4; קלו 9-8; קור"א טו 41 הַמְּאֹרֹ֖ת הַגְּדֹלִ֑יםaGen.1.16הַמְּאֹרֹת הַגְּדֹלִיםהשמש והירח אֶת־הַמָּא֤וֹר הַגָּדֹל֙ לְמֶמְשֶׁ֣לֶת הַיּ֔וֹםbGen.1.16לְמֶמְשֶׁלֶת הַיּוֹםלהאיר ולשלוט בשעות האור וְאֶת־הַמָּא֤וֹר הַקָּטֹן֙ לְמֶמְשֶׁ֣לֶת הַלַּ֔יְלָהcGen.1.16לְמֶמְשֶׁלֶת הַלַּיְלָהלהאיר ולשלוט בשעות חושך וְאֵ֖ת ב ברא' א 16: תהל' לג 6; איוב לח 7 הַכּוֹכָבִֽים׃ 17וַיִּתֵּ֥ןaGen.1.17יִּתֵּןשׂם אֹתָ֛ם אֱלֹהִ֖ים א ברא' א 17: א 7-6‡ בִּרְקִ֣יעַ הַשָּׁמָ֑יִם לְהָאִ֖יר עַל־הָאָֽרֶץ׃ 18וְלִמְשֹׁל֙ בַּיּ֣וֹם וּבַלַּ֔יְלָה א ברא' א 18: א 4; ישע' מה 7; איוב כח 10 וּֽלֲהַבְדִּ֔יל בֵּ֥ין הָא֖וֹר וּבֵ֣ין הַחֹ֑שֶׁךְ ב ברא' א 18: א 4‡ וַיַּ֥רְא אֱלֹהִ֖ים כִּי־טֽוֹב׃ 19וַֽיְהִי־עֶ֥רֶב וַֽיְהִי־בֹ֖קֶר י֥וֹם רְבִיעִֽי׃ פ
20וַיֹּ֣אמֶר אֱלֹהִ֔ים יִשְׁרְצ֣וּaGen.1.20יִשְׁרְצוּיפיקו, יעשו שרצים רבים, שהם בעלי חיים קטנים הַמַּ֔יִם שֶׁ֖רֶץ נֶ֣פֶשׁ חַיָּ֑ה וְעוֹף֙bGen.1.20וְעוֹףבעלי כנף יְעוֹפֵ֣ף עַל־הָאָ֔רֶץ עַל־פְּנֵ֖י רְקִ֥יעַ הַשָּׁמָֽיִם׃ 21וַיִּבְרָ֣א אֱלֹהִ֔ים אֶת־א ברא' א 21: ישע' כז 1; נא 9; ירמ' נא 34; תהל' עד 14-13; קד 26-25; קמח 7; איוב ז 12 aGen.1.21הַתַּנִּינִםחיה קדמונית, דמוי נחש הַתַּנִּינִ֖ם הַגְּדֹלִ֑ים וְאֵ֣ת כָּל־נֶ֣פֶשׁ הַֽחַיָּ֣הbGen.1.21הָרֹמֶשֶׂתזוחלת ׀ הָֽרֹמֶ֡שֶׂת אֲשֶׁר֩ שָׁרְצ֨וּ הַמַּ֜יִם ב ברא' א 21: א 11‡ לְמִֽינֵהֶ֗ם וְאֵ֨ת כָּל־ע֤וֹף כָּנָף֙ לְמִינֵ֔הוּ ג ברא' א 21: א 4‡ וַיַּ֥רְא אֱלֹהִ֖ים כִּי־טֽוֹב׃ 22וַיְבָ֧רֶךְ אֹתָ֛ם אֱלֹהִ֖ים לֵאמֹ֑ר א ברא' א 22: א 28; ח 17; ט 1, 7; מז 27; ויק' כו 9 פְּר֣וּ וּרְב֗וּbGen.1.22וּרְבוּהתרבוaGen.1.22פְּרוּ וּרְבוּעשו פרי, צאצאים לרוב וּמִלְא֤וּ אֶת־הַמַּ֨יִם֙ בַּיַּמִּ֔ים וְהָע֖וֹף יִ֥רֶבcGen.1.22יִרֶביתרבה בָּאָֽרֶץ׃ 23וַֽיְהִי־עֶ֥רֶב וַֽיְהִי־בֹ֖קֶר י֥וֹם חֲמִישִֽׁי׃ פ
24וַיֹּ֣אמֶר אֱלֹהִ֗ים תּוֹצֵ֨א הָאָ֜רֶץ א ברא' א 24: ב 7‡; ירמ' כז 5 נֶ֤פֶשׁ חַיָּה֙ ב ברא' א 24: א 11‡ לְמִינָ֔הּ בְּהֵמָ֥ה וָרֶ֛מֶשׂ וְחַֽיְתוֹ־אֶ֖רֶץaGen.1.24וְחַיְתוֹ־אֶרֶץחיית הארץ לְמִינָ֑הּ ג ברא' א 24: א 7‡ וַֽיְהִי־כֵֽן׃ 25וַיַּ֣עַשׂ אֱלֹהִים֩ אֶת־חַיַּ֨ת הָאָ֜רֶץ לְמִינָ֗הּ וְאֶת־הַבְּהֵמָה֙ לְמִינָ֔הּ וְאֵ֛ת כָּל־רֶ֥מֶשׂaGen.1.25רֶמֶשׂחרקים וזוחלים הָֽאֲדָמָ֖ה לְמִינֵ֑הוּ א ברא' א 25: א 4‡ וַיַּ֥רְא אֱלֹהִ֖ים כִּי־טֽוֹב׃ 26וַיֹּ֣אמֶר אֱלֹהִ֔ים א ברא' א 26: ג 22; יא 7; ישע' ו 8 נַֽעֲשֶׂ֥הaGen.1.26נַעֲשֶׂה"נעשה" ולא "אעשה" כדי להדגיש שהעשייה נעשית על ידי ההוויות האלוהיות השונות המרכיבות את האלוהים האחד אָדָ֛ם בְּצַלְמֵ֖נוּbGen.1.26בְּצַלְמֵנוּבצורתנו ב ברא' א 26: ה 2-1; רומ' ח 29; קור"א יא 7; אפס' ד 24; קול' ג 10; יעקב ג 9 כִּדְמוּתֵ֑נוּdGen.1.26כִּדְמוּתֵנוּדומה לנוcGen.1.26נַעֲשֶׂה... כִּדְמוּתֵנוּ[נב"מ 15] ג ברא' א 26: תהל' ח 9-7; קטו 16; יעקב ג 7 וְיִרְדּוּ֩eGen.1.26וְיִרְדּוּישלטו בִדְגַ֨ת הַיָּ֜ם וּבְע֣וֹף הַשָּׁמַ֗יִם וּבַבְּהֵמָה֙ וּבְכָל־הָאָ֔רֶץ וּבְכָל־הָרֶ֖מֶשׂ הָֽרֹמֵ֥שׂ עַל־הָאָֽרֶץ׃ 27א ברא' א 27: ב 7 וַיִּבְרָ֨א אֱלֹהִ֤ים ׀ אֶת־הָֽאָדָם֙ ב ברא' א 27: ה 3 בְּצַלְמ֔וֹ בְּצֶ֥לֶם אֱלֹהִ֖ים בָּרָ֣א אֹת֑וֹ ג ברא' א 27: גלט' ג 28 זָכָ֥ר וּנְקֵבָ֖ה ד ברא' א 27: מתי יט 4; מרק' י 6 בָּרָ֥א אֹתָֽם׃ 28א ברא' א 28: ה 2 וַיְבָ֣רֶךְ אֹתָם֮ אֱלֹהִים֒ וַיֹּ֨אמֶר לָהֶ֜ם אֱלֹהִ֗ים ב ברא' א 28: א 22; ו 1; ח 17; ט 1, 7; יז 6; מז 27; שמות א 7; ויק' כו 9; ירמ' כג 3; יחז' לו 11 פְּר֥וּ וּרְב֛וּ וּמִלְא֥וּ אֶת־הָאָ֖רֶץ וְכִבְשֻׁ֑הָaGen.1.28וְכִבְשֻׁהָהכניעו אותה ג ברא' א 28: א 26‡ וּרְד֞וּ בִּדְגַ֤ת הַיָּם֙ וּבְע֣וֹף הַשָּׁמַ֔יִם וּבְכָל־חַיָּ֖ה הָֽרֹמֶ֥שֶׂת עַל־הָאָֽרֶץ׃ 29וַיֹּ֣אמֶר אֱלֹהִ֗ים הִנֵּה֩ נָתַ֨תִּי לָכֶ֜ם אֶת־כָּל־עֵ֣שֶׂב ׀ זֹרֵ֣עַ זֶ֗רַע אֲשֶׁר֙ עַל־פְּנֵ֣י כָל־הָאָ֔רֶץ וְאֶת־כָּל־הָעֵ֛ץ אֲשֶׁר־בּ֥וֹ פְרִי־עֵ֖ץ זֹרֵ֣עַ זָ֑רַע לָכֶ֥ם יִֽהְיֶ֖ה א ברא' א 29: ט 3; תהל' קד 14, 27; קלו 25; טימ"א ד 3 לְאָכְלָֽה׃ 30וּֽלְכָל־חַיַּ֣ת הָ֠אָרֶץ וּלְכָל־ע֨וֹף הַשָּׁמַ֜יִם וּלְכֹ֣ל ׀ רוֹמֵ֣שׂ עַל־הָאָ֗רֶץ אֲשֶׁר־בּוֹ֙ א ברא' א 30: ב 7‡ נֶ֣פֶשׁ חַיָּ֔ה אֶת־כָּל־יֶ֥רֶק עֵ֖שֶׂב ב ברא' א 30: תהל' קיא 5; קמה 16-15; קמז 9 לְאָכְלָ֑ה ג ברא' א 30: א 7‡ וַֽיְהִי־כֵֽן׃ 31א ברא' א 31: א 4‡; תהל' קד 31 וַיַּ֤רְא אֱלֹהִים֙ אֶת־כָּל־אֲשֶׁ֣ר עָשָׂ֔ה וְהִנֵּה־ט֖וֹב מְאֹ֑ד וַֽיְהִי־עֶ֥רֶב וַֽיְהִי־בֹ֖קֶר י֥וֹם הַשִּׁשִּֽׁי׃ פ