הרי ציון ביהודה הם ארץ מדבר - צחיחים וחומים. מי שמטייל שם צריך לוודא שהוא לוקח אתו מים, מכיוון שאם הוא מטייל בעונה שאיננה עונת הגשמים, הוא לא ימצא בהם מים מלבד אלה שלקח אתו. לעומת זאת, הר חרמון מכוסה שלגים במשך רוב ימות השנה ותכופות מכוסה עננים. טל הבוקר שיורד על הר חרמון יורד בשפע וגורם להר להוריק.
זהו ניגוד גמור בין פוריות לבין עקרות. ההבדל הוא מים. אלוהים אומר שכשאחים יושבים גם יחד באחדות, דומה הדבר לטל מהר חרמון שיורד על הררי ציון. אילו נהנו הרי ציון משפע של טל היה מתחולל שינוי מדהים.
המילים של מזמור מוכר ואהוב זה מציגות תמונה שמתארת כמה יפה אחדותם של אנשי אלוהים בעיניו. לא זו בלבד שאחדותם של אנשי אלוהים יפה, אלא שהיא גם מניבה ברכה. הברכה הטמונה באחדות היא ברכת החיים, ואלה "חיים עד עולם". החיים יחד באחדות הם טעם מוקדם של הנצח. הם מסמלים את הברכה הנצחית שתתממש במלואה במלכות האלוהים.
בעולמנו, ולפעמים גם בחיינו אנחנו רואים צחיחות ושממה רבות. אלוהים מראה במזמור זה את אחת הדרכים שבהן נוכל להפוך את החיים שלנו מעקרים לפוריים. זוהי דרך האחדות. בין בני אדם וגם בין אחרים במשיח יש מחלוקות והבדלים רבים, ולכן כדאי לשאוף אל האחדות. שממה ועקרות אינן צריכות להיות מנת חלקנו אם אנחנו הולכים אחרי המשיח. אנחנו יכולים לחיות בברכת הפוריות והחיים.
אחדות זו של אחים היושבים גם יחד דומה למים על ארץ יבשה ולשמן המשחה הנוטף מראשו של אהרון הכוהן הגדול ומכסה את כל גופו. גם השמן וגם המים מסמלים את רוח הקודש. פריה של האחדות הזו הוא שפע ומשיחה לפעילות.
בחיינו ובארצנו היבשים אנחנו זקוקים מאוד למים ולשמן המשחה. אלוהים נתן לנו דרך לקבל את שניהם. האחדות שלנו יקרה, ואלוהים מצווה לנו דרכה את ברכתו לעולם – את ברכת חיי הנצח.
תודה לך, אלוהים, שסללת דרך לעמך ללכת יחד. תודה לך ישוע, שמתת כדי לעשות אותנו אחד. אדון, עזור לנו לנהל את חיינו בפוריות ובשפע החיים והברכה שהאחדות הזו יכולה להביא אל עולמנו המפולג.