הגות יומית

ידידיו של ישוע (19 אוגוסט)

יְדִידַי אַתֶּם – אִם תַּעֲשׂוּ אֶת אֲשֶׁר אֲנִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם. לֹא אוֹסִיף לִקְרֹא לָכֶם עֲבָדִים, כִּי הָעֶבֶד אֵינוֹ יוֹדֵעַ אֶת אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה אֲדוֹנָיו. קָרָאתִי לָכֶם "יְדִידִים", מִפְּנֵי שֶׁהוֹדַעְתִּי לָכֶם אֶת כָּל אֲשֶׁר שָׁמַעְתִּי מֵאֵת אָבִי. לֹא אַתֶּם בְּחַרְתֶּם בִּי, כִּי אִם אֲנִי בָּחַרְתִּי בָּכֶם וְהִפְקַדְתִּי אֶתְכֶם לָלֶכֶת וְלַעֲשׂוֹת פְּרִי, שֶׁפֶּרְיְכֶם יִתְקַיֵּם וְכָל אֲשֶׁר תְּבַקְשׁוּ מֵהָאָב בִּשְׁמִי הוּא יִתֵּן לָכֶם. אֶת זֹאת אֲנִי מְצַוֶּה עֲלֵיכֶם: אֶהֱבוּ זֶה אֶת זֶה.
יוחנן טו 17-14
יש הבדל גדול בין "עבד" לבין "ידיד". עבד פשוט עושה את מה שאומרים לו. הוא שונה מאוד מאדונו ואין לו שום קשר אישי אליו. הוא נתין בלבד. הידיד, קרוב ללבו של חברו ושותף עמו לאותו חזון.

ישוע המשיח מעוניין בידידים ולא בעבדים. לפני שהחל ללמד ולחולל נסים בציבור,

בחר ישוע לעצמו, לפני כל דבר, שניים-עשר תלמידים. את התלמידים האלה חינך ישוע לגדול ולהיות כמוהו, להיות לו לידידים. כמאמינים, אנחנו יכולים לבחור בדרכו של העבד או בדרכה של הידידות. מדובר

בהלך רוח יום-יומי ובמסע שנמשך לכל החיים. ישוע חפץ בידידות. במה נבחר אנחנו? הידידות היא דרך של בגרות רוחנית וגם דרך של אינטימיות. אם לא נעשה צעד ונתקרב לישוע, לא נשיג קרבה בקשר שלנו אתו. במילים אחרות, עלינו לשקוד בתפילה ובחסידות, ולהתקרב לישוע על ידי רוחנו. למטבע הזה יש גם צד שני. ישוע אומר שמי שאוהב אותו יקיים את מצוותיו ויעשה את מעשיו. המופת של ישוע מוצג לנו בבשורות בברית החדשה. הוא התפלל, נהג באהבה,

הקריב מעצמו, דבק ברצונו של האב, עזר לנזקקים, חולל נסים וקרא לבני עמו לחזור בתשובה. כאמור, ישוע השקיע בתלמידים כדי שהם יהיו ידידיו. שוב ושוב הוא לימד אותם להרחיב את גבולות האמונה. הטבע האנושי שלנו בדרך כלל מגביל את האמונה שלנו!

האם נבחר היום ללכת בדרך שהוא סלל לנו ונצפה ממנו לפעול ביתר שאת? ישוע קורא לנו היום להיות לו לידידים ולהניב פרי בחיינו. אלוהים, תפילתי היא שאהיה כמו ישוע. סלח לי על חוסר האמונה שלי. אני מבקש בשמך דברים גדולים יותר משביקשתי עד כה! אני מבקש רוב אמונה היום, אני רוצה להיות ידיד לישוע.

_passage_here_ - 19 אוגוסט -
© 2012 United Bible Societies - Palestinian Bible Society, Bible Society in Israel, and Arab Israeli Bible Society. All rights reserved.